neděle 13. července 2014

Noah












"Will he help us?" "He's going to destroy world."
Myslím, že není nikdo, kdo by neznal příběh o Noeovi a potopě, a proto si myslím, že děj není třeba příliš představovat. Noah () má jednoho dne vizi, v níž bůh zaplaví Zemi, aby potrestal lidstvo za jeho hříchy. Noah, vedený vizí, se svou ženou Nameeh () a s třemi syny vydává za svým dědečkem Methuselahem (). Cestou narazí na skupinu povražděných lidí, z nichž přežila jen malá holčička. Ujmou se jí a pokračují v cestě. Narazí na Hlídače, kamenné obry, kteří kdysi měli na lidstvo pohlížet a nezaplétat se, ale protože porušili boží rozkaz, poslal je za trest na Zem v tézo podobě. Noah se setká s Methuselahem a dostane od něj semínko z Rajské zahrady. Když ho zasadí, vyroste kolem nich pás stromů, což obry přesvědčí, aby mu pomohli postavit archu. Děj se posune od deset nebo dvanáct let. Nejstarší syn Shem () je zamilovaný do Ily (), zatímco Ham () trpí samotou a chce, aby mu otec nějakou našel. Když se začne blížit konec světa Tubal Cain () přijde se svou armádou, aby Archu získal po sebe.

Tak nějak jsem nevěděla, co si o Noahovi myslet. Jistě. Byl prezentován jako klaďas a nakonec se tak i zachoval, ale chvílemi mi lezl na nervy a přišlo mi, že si boží poselství vykládá krapet jinak. Hama mi bylo líto. Když už si konečně našel dívku Na'el (), přišel o ni, když se snažili utéct před rozzuřeným davem. Možná ji Noah mohl zachránit a možná ne. Těžko posoudit, ale rozhodně mu to Ham nikdy neodpustil.

Ačkoliv jsem Anthonyho Hopkinse viděla v mnoha filmech, už pro mě navždy bude Odinem. Možná je to tím, že ho mám tak naposlouchaného z Thora. Každopádně jeho role byla dobrá, i když nezabrala moc time screen a nebýt té části, kdy ho spláchla voda, myslela bych si, že to byl samotný Bůh. Obzvlášť když Ila byla neplodná, ale krátce poté, co se dotkl jejího břicha, otěhotněla se Shemem. Což mi připomíná, že by si Emma za tuhle roli zasloužila Oscara. Vždycky jsem cítila, že je hodně talentovaná a čím víc filmů jsem s ní viděla, tím víc jsem o tom byla přesvědčená, ale v Noahovi své představení dovedla k dokonalosti.

Byla jsem překvapená, jak málo náboženské to bylo. Samozřejmě tam byla ta vize a pak obracení se na boha, aby mu pomohl se rozhodnout, ale to bylo tak všechno. Akčních scén tam bylo taky poměrně dost. Jen ta stopáž nemusela být tak dlouhá. Minimálně o čtvrt hodiny bych ji zkrátila. Přesto to byl dobrý film a těch 137 minut, které jsem nad tím strávila. nelituju.


Žádné komentáře: